Σύλλογος: 6 αποφάσεις που δεν έχει λάβει το Υπουργείο προς επίλυση των προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης.

 

Συνάδελφοι-ισσες,

 

Σε πρόσφατο δημοσίευμα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας τόνισε πως ανέλαβε μία σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών τους προηγούμενους μήνες, με τις  οποίες ρυθμίστηκαν σημαντικά προβλήματα μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Οι 13 αυτές αποφάσεις όμως δεν άγγιξαν τα παρακάτω σοβαρά και ουσιαστικά προβλήματα της εκπαίδευσης, τα οποία οφείλει η κυβέρνηση να επιλύσει άμεσα, καθώς το δημόσιο σχολείο υποβαθμίζεται διαρκώς και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών καταπατώνται, υπό τις οδηγίες του ΟΟΣΑ και τις λογικές της αγοράς στην εκπαίδευση.

 

 

1.  Μόνιμοι διορισμοί.

      Όπως έχουμε τονίσει σε παλαιότερες ανακοινώσεις μας, οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων σε γενική και ειδική αγωγή είναι το επιτακτικότερο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Έτσι θα καλυφθούν τα χιλιάδες πραγματικά κενά στα σχολεία και θα μπει ένα οριστικό τέλος στην αδιοριστία-ανεργία των συναδέλφων και στις ελαστικές σχέσεις εργασίας.

 

 

2. Μετατάξεις – Οργανικές θέσεις.

    Ανοιχτό παραμένει το ζήτημα των υποχρεωτικών μετατάξεων του Ν. 4172/2013.Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει άμεσα να προχωρήσει στην απόδοση οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (κοινών και μη κοινών), σύμφωνα με την καταγραφή των αναγκών που πραγματοποιήθηκε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την άνοιξη του 2015. Ακόμα όμως δεν έχει συστήσει οργανικές θέσεις για τις μη κοινές ειδικότητες. Το γεγονός αυτό δημιουργεί εργασιακή ανασφάλεια και αβεβαιότητα στους συναδέλφους και δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν ακολουθήσει τη δικαστική οδό προκειμένου να δικαιωθούν.

 

3. Προσχολική Αγωγή.

    Πάγιο αίτημα των εκπαιδευτικών της προσχολικής αγωγής είναι η εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής. Παρόλα αυτά όμως, είναι φανερό πως δεν ανήκει στις προτεραιότητες της εκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζεται και γίνεται αντικείμενο φτηνών επικοινωνιακών κόλπωναπό την πλευρά του Υπουργείου. Από την άλλη, οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές και η έλλειψη εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και μόνιμου βοηθητικού προσωπικού δείχνουν πως η Προσχολική Αγωγή είναι τραγικά υποβαθμισμένη. Αλλά και το ζήτημα του ωραρίου των νηπιαγωγών παραμένει χωρίς θεσμοθέτηση, ενώ ο νόμος είναι σε ισχύ εδώ και 3 χρόνια (4115/30-1-2013).

 

4. Ειδική Αγωγή.

    Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει ουσιαστικά να καταργήσει τα Τμήματα Ένταξης, αντί να αναβαθμίσει τις δομές της Ειδικής Αγωγής !! Χρησιμοποιώντας έννοιες όπως «συνεκπαίδευση», «προώθηση της ένταξης», «ίσεςευκαιρίεςστην εκπαίδευση», επιχειρεί να αναδιατάξει το εκπαιδευτικό σκηνικό στην Ειδική Αγωγή σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών.

Ο τελικός της στόχος: Η μείωση του κόστους στην Ειδική Αγωγή και η μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που υποστηρίζουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών. Κι  ενώ οι δομές και το προσωπικό δεν επαρκούν για να καλύψουν τις βασικές ανάγκες (φέτος τα αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύφθηκαν) το Υπουργείο αποφασίζει με βάση τις εντολές της Ε.Ε. και των μνημονίων. Απαιτούμε να αποσυρθεί τώρα η απαράδεκτη τροπολογία !

 

 

5. Πειθαρχικό δίκαιο.

    Η ψήφιση του νόμου 4325/2015 ήταν ένα πρώτο θετικό δείγμα-από την πλευρά του Υπουργείου-ως προς την κατάργηση του προηγούμενου νομοθετικού πλαισίου. Όμως, πιστεύουμε πως είναι απαραίτητη η πλήρης κατάργηση της έννοιας του πειθαρχικού παραπτώματος της «χαρακτηριστικώς ανάξιας και αναξιοπρεπούς συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας». Θα πρέπει, επίσης, να υπάρξει μέριμνα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της άκριτης, πειθαρχικής παραπομπής για κάθε σοβαρή ή μη καταγγελία που γίνεται εναντίον εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

 

6. Αξιολόγηση.

    Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει δεσμευτεί για την κατάργηση της αξιολόγησης-χειραγώγησης, που οδηγεί σε μισθολογική καθήλωση και απολύσεις εκπαιδευτικών. Αυτήν την τιμωρητική αξιολόγηση στην οποία αντιστάθηκε ο κλάδος μέσα από τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις του. Κι ενώ καταργήθηκε το Π.Δ. 152, εκκρεμεί η  πλήρης κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης, ελλοχεύοντας τον κίνδυνο επαναφοράς της, με άλλη ονομασία ίσως.

 

 

Αυτά είναι μερικά από τα πιο σημαντικά ζητήματα που ταλανίζουν το χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης και τα οποία οφείλει άμεσα να επιλύσει ο Υπουργός αντί να κάνει εξαγγελίες και να δίνει υποσχέσεις.

Η εποχή των υποσχέσεων έχει παρέλθει ! Τώρα είναι ώρα για πράξεις !    

 

Συνάδελφοι,-ισσες,

Ο Σύλλογός μας δεσμεύεται να συνεχίσει τον αγώνα για την αντιμετώπιση και επίλυση όλων των παραπάνω σοβαρών προβλημάτων του κλάδου. Από εσάς θα θέλαμε τη στήριξή σας στις προσπάθειές μας και τις κινητοποιήσεις μας.

 

 

Μαζί στον αγώνα για μια αξιοπρεπή δημόσια εκπαίδευση !

vasta.jpg