Συσχετισμοί μισθολογίου 2016 με το νέο συνταξιοδοτικό-ασφαλιστικό περιβάλλον

 

 

Ι) Εισαγωγικά

 

Το3οΜνημόνιο - Συμφωνίαμεταξύ θεσμών και 4ηςμνημονιακής κυβέρνησης (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) και με τις πλάτες των αμιγώς μνημονιακών κομμάτων (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΔΗΜΑΡ, Ποτάμι), είναι γεγονός.

Σ’ αυτό το σημείωμα θα κάνουμε κάποιες απόπειρες συσχετισμού του επερχόμενου μισθολογίου 1/1/2016 με αυτό του 1/11/2011 με στόχο να φωτιστούν οι σχέσεις του με το νέο συνταξιοδοτικό-ασφαλιστικό περιβάλλον και προς τρεις κατευθύνσεις. Δηλαδή:

 

α)πως θα επηρεάσει την περεταίρω μείωση των συντάξεων μέσω των χαμηλότερων νέων βασικών μισθών,β)πως θα μειωθούν επί πλέον τα καθαρά των εργαζόμενων μέσω των αυξημένων αναμενόμενων κρατήσεων και γ)ποιά θα είναι η επίπτωσή του στον ευρύτερο «κοινωνικό μισθό» των εργαζομένων ως πολιτών (ιατρική και νοσοκομειακή περίθαλψη, άμεση φορολογία, έμμεση φορολογία - ΕΝΦΙΑ, σεισάχθεια-δάνεια-κατασχέσεις, κλπ). Για διευκόλυνση θα υπάρχει μια μικρή «εισαγωγή» με κάποια στοιχεία και ένα «συμπέρασμα» για το θέμα.

Περισσότερα...

Οι υπέροχες διδακτικές μέθοδοι του Δημοτικού Σχολείου Φουρφουρά

 

Το “Σχολείο της φύσης και των χρωμάτων”, το 4θέσιο Δημοτικό σχολείο στο Φουρφουρά Αμαρίου του νομού Ρεθύμνου, προτείνει μέσω της ιστοσελίδας του 6 διδακτικές μεθόδους που βοηθούν στην πιο ολοκληρωμένη εκπαίδευση των παιδιών. Δείτε παρακάτω όσα γράφουν οι ευρηματικοί δάσκαλοι του σχολείου.

φουρφουράς 

Περισσότερα...

Σοβαρό πρόβλημα με την καθαριότητα των σχολικών κτιρίων

 

Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Αυτοτελής υπηρεσία ελέγχου νομιμότητας Ο.Τ.Α. …. και άλλες διατάξεις θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης»,το οποίο διατηρεί για άλλα δύο χρόνια το ίδιο καθεστώς που ίσχυε και τα περασμένα έτη αναφορικά με την καθαριότητα των σχολικών κτιρίων, έχει κατατεθεί στη Βουλή, αλλά οι εξελίξεις δεν επέτρεψαν την ψήφισή του.

Περισσότερα...

Αγγλία – Η αξιολόγηση παρέλυσε τα σχολεία, καιρός να γυρίσουμε στο “παλιό” σχολείο

 

O μυστικός δάσκαλος http://secretteacher.org/ είναι ένα εκπαιδευτικό blog της Βρετανίας όπου εκπαιδευτικοί μπορούν να δημοσιεύσουν τις απόψεις και τα άρθρα τους ανώνυμα. Η εφημερίδα Τhe Guardian χθες 17-1-2015 αναδημοσίευσε ένα άρθρο ανώνυμου, πρόσφατα συνταξιούχου Άγγλου εκπαιδευτικού μετά από 40 χρόνια υπηρεσίας στην εκπαίδευση που είχε δημοσιεύσει σε αυτό το blog.

 

 Στο άρθρο του ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός, ο οποίος διορίστηκε περίπου το 1970, και σημείωσε αξιόλογη επαγγελματική ανάπτυξη, δείχνει την μεγάλη του απογοήτευση και την ανησυχία του για τις επιπτώσεις που έχει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές το σύστημα αξιολόγησης και μέτρησης των επιδόσεων που  από το άρθρο του εκπαιδευτικού καταλαβαίνουμε ότι είναι αμείλικτο. Επιπτώσεις που επεκτείνονται στις σχέσεις μεταξύ τους, αλλά  και στο πώς αντιλαμβάνονται το ρόλο του σχολείου οι μαθητές. Ακολουθούν αποσπάσματα του άρθρου του εκπαιδευτικού:

Περισσότερα...

Το φόβητρο της αξιολόγησης ξανά στα σχολεία

 

Ανάμεσα στις δεσμεύσεις και τις ρυθμίσεις για το σύνολο της εκπαίδευσης, όπως ψηφίστηκαν πριν από λίγες μέρες στη Βουλή (Μνημόνιο 3), πρωτεύουσα θέση έχουν η αξιολόγηση και η κινητικότητα των εκπαιδευτικών και των δημοσίων υπαλλήλων γενικότερα.

Η νέα «συμφωνία», που έχει γίνει νόμος, αναφέρει ότι «η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων θα συνάδει με το γενικό σύστημα αξιολόγησης της δημόσιας διοίκησης».

Περισσότερα...

vasta.jpg