ΠΑΜΕ Εκπκων:Για Μαζικούς Μόνιμους Διορισμούς τώρα και Δικαιώματα των Συμβασιούχων – Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών

Για Μαζικούς Μόνιμους Διορισμούς τώρα και Δικαιώματα των Συμβασιούχων – Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών

Η γενίκευση της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση (κοντεύουν στο 20% οι ελαστικά εργαζόμενοι) έχει επιπτώσεις πρώτα απ΄ όλα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, με τα χιλιάδες κενά και τις χαμένες διδακτικές ώρες, με την εναλλαγή, κάθε χρόνο, εκπαιδευτικών στο ευαίσθητο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής, με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ως και τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει, δεν πάει άλλο!

Η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, της Ε.Ε., οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και οι επιθυμίες του ΣΕΒ, που θεωρούν τη μόρφωση και τους εργαζόμενους κόστος, τσακίζει τη ζωή μας και τα δικαιώματά μας στη μόρφωση και τη δουλειά. Τέρμα πια στην κοροϊδία όλων των κυβερνήσεων και των κομμάτων που στηρίζουν αυτήν την πολιτική!

Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας δεν είναι εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας. Είναι νέοι άνθρωποι και νέοι επιστήμονες παιδαγωγοί, που θέλουν να εργαστούν και να συνδεθούν με τους μαθητές τους, να κάνουν φίλους και οικογένεια, να είναι με τους/τις συντρόφους και τα παιδιά τους και γι’ αυτό δεν μπορεί να ζουν στην ομηρία, να εναλλάσσονται μεταξύ ανεργίας και ελαστικής εργασίας και να περιφέρονται συνεχώς από τον Έβρο ως την Κρήτη. Είναι το μέλλον της εκπαίδευσης και πρέπει να μονιμοποιηθούν επιτέλους για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία!

ΠΑΜΕ Εκπκων:Για τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Για τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Το σημερινό σχολείο που υπηρετεί τους στόχους της αγοράς, ανεξάρτητα πώς ονομάζεται και ποια μορφή έχει, στηρίζεται και στηρίζει την ελαστική εργασία και τσακίζει τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.

Στην πολιτική της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων αποτυπώνονται οι κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΟΟΣΑ που αντιμετωπίζουν την παιδεία, την υγεία ως εμπόρευμα και όχι ως κοινωνικά αγαθά. Που θέλουν οι τομείς αυτοί να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με όσο το δυνατόν λιγότερες δαπάνες για το κράτος.

Στο σχολείο αυτό ο δάσκαλος, από επιστήμονας και εκπαιδευτικός, μετατρέπεται «σε πολυεργαλείο», που τα κάνει όλα και συμφέρει και που θα πρέπει να αξιολογείται και γι’ αυτό.

Σήμερα που η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα και η ανθρώπινη γνώση κατακτά νέα πεδία, διεκδικούμε ένα σχολείο που να ανοίγει τους ορίζοντες των μαθητών μας και να βοηθάει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητά τους. Ένα σχολείο που θα τους βοηθά να οργανώνουν τη σκέψη και τη ζωή τους, τη συλλογική δραστηριότητα τους μέσα και έξω από το σχολείο, σύμφωνα με τις ανάγκες της ηλικίας τους. Που θα καλλιεργεί, θα δίνει ώθηση στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, στην πρωτοβουλία και την εφευρετικότητά τους. Υπό αυτό το πρίσμα κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο!

Με βάση τα παραπάνω:Με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να συνεδριάσουν, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους,  δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής),  ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Π. Ε. την πλήρη κάλυψή τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Διεκδικούμε εδώ και τώρα:

ΠΑΜΕ Εκπκων: Για την αντιπυρική, αντισεισμική και αντιπλημμυρική θωράκιση και προστασία των σχολείων μας

Για την αντιπυρική, αντισεισμική και αντιπλημμυρική θωράκιση και προστασία των σχολείων μας

Μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι, τις πλημμύρες πέρσι στη Μάνδρα Αττικής, τον σεισμό στη Ζάκυνθο και αλλού, επιμένουμε με επιτακτικό τρόπο ότι τα σχολεία, μια σειρά χώροι μαζικής συνάθροισης και άθλησης της νεολαίας, όπως και άλλες δημόσιες υποδομές (νοσοκομεία, πολιτιστικά μνημεία κοκ.) δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ ολοκληρωμένα από τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ – νυν ΚΤΥΠ ΑΕ), παρά μόνο κατά περίπτωση και εποπτικά.

Επίσης, η ευθύνη για τα σχέδια πολιτικής προστασίας των σχολείων, παρά τα αιτήματα του μαζικού κινήματος, έχουν μετακυλιστεί στην αποκλειστική ευθύνη των εκπαιδευτικών (έχουμε ακόμα και διώξεις διευθυντών και προϊσταμένων σχολείων!), χωρίς ποτέ να γίνει μια επιστημονική προσαρμογή στα δεδομένα από φορείς όπως ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ). Καμία σύνδεση, στην πράξη, δεν έχει γίνει και με την ένταξη των σχεδίων αυτών στον ευρύτερο σχεδιασμό της πολιτικής προστασίας. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση προχώρησε στη θεσμοθέτηση της 2χρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής προωθώντας μέσω των Δήμων και της ΚΤΥΠ τοποθέτηση προκάτ αιθουσών στις υπάρχουσες (πολλές φορές αρκετά μικρές) αυλές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων!

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε τεράστια υποβάθμιση των Παιδαγωγικών Σπουδών ξεκινώντας από το ΠΤΔΕ Πάτρας!

Στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που δόθηκε στη δημοσιότητα και προωθεί τις γνωστές αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου, με την καθιέρωση ενός Λυκείου – εξεταστικού κέντρου, συμπεριλαμβάνονται και οι γενικευμένες συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες σχολών. Οι αλλαγές αυτές καμία σχέση δεν έχουν με τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των φοιτητών, με την ανάπτυξη των επιστήμων προς όφελος των λαϊκών αναγκών. Το αντίθετο! Μέσα από τις αλλαγές αυτές επιχειρείται η μεγαλύτερη πρόσδεση των Πανεπιστημίων με τις ανάγκες της «αγοράς», η υποβάθμιση των σπουδών και η πολιτική των αντιλαϊκών περικοπών προς όφελος του κεφαλαίου.

Κραυγαλέα είναι η περίπτωση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας. Το ΠΤΔΕ ουσιαστικά συγχωνεύεται μετο Τμήμα Κοινωνική Εργασίας του ΤΕΙ Πάτρας. Το «νέο» τμήμα μετονομάζεται σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι επικίνδυνη και βαθιά αντιεπιστημονική. Δημιουργείται ένα τμήμα αχταρμάς. Ανοίγει ο δρόμος για την απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας ακόμα και από τις Παιδαγωγικές Σχολές. Μπλέκονται δύο διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα σε ένα πρόγραμμα σπουδών πράγμα που θα οδηγήσει με μαθηματική βεβαιότητα στην υποβάθμισης και των δύο αντικειμένων. Δεν έχει καμία σχέση το επιστημονικό αντικείμενο του δασκάλου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτό του κοινωνικού λειτουργού. Ο κάθε επιστήμονας επιτελεί συγκεκριμένο και καθορισμένο ρόλο μέσα στο σχολείο. Φαίνεται πως η κυβέρνηση, και με την βούλα του νέου Τμήματος, επιδιώκει να διαμορφώσει εργαζόμενους που θα λειτουργούν ως «πολυεργαλεία» και θα εναλλάσσονται σε διαφορετικές θέσεις εργασίας. Ο δάσκαλος να είναι και λίγο κοινωνικός λειτουργός και το αντίστροφο! Η εξέλιξη αυτή, αν τελικά υλοποιηθεί, ανοίγει το δρόμο για την πλήρη υποβάθμιση της Παιδαγωγικής Επιστήμης, των δικαιωμάτων των φοιτητών και των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων αλλά και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία. Αντίστοιχα, υποβαθμίζεται και ο ρόλος των κοινωνικών λειτουργών, που είναι απαραίτητοι σε όλα τα σχολεία μιας και επιτελούν κρίσιμο ρόλο στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία, ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.

ΠΑΜΕ Εκπκων: Ορισμένες πλευρές για τη λεγόμενη «περιγραφική αξιολόγηση»

Είναι σε εξέλιξη αυτό το διάστημα οι επιμορφώσεις Προϊσταμένων και Διευθυντών από τα ΠΕΚΕΣ για την προετοιμασία της εφαρμογής “Περιγραφική Αξιολόγηση στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση”. Οι στόχοι αυτής, όπως αναφέρονται στον Οδηγό, είναι “η ολόπλευρη ανάπτυξη, η εξατομικευμένη και αναλυτική ανατροφοδότηση, η συνεργατική και κοινωνική μάθηση, η διαφοροποίηση και εξατομίκευση της διδασκαλίας και η ουσιαστική ισότητα ευκαιριών».

Θα θέλαμε να θέσουμε προς τους συναδέλφους ορισμένα ζητήματα για συζήτηση και προβληματισμό:

AIΡΕΤΟΙ ΚΥΣΠΕ: ΑΜΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ

ΜΕΤΑΘΈΣΕΙΣ 2019 ΜΕ ΒΆΣΗ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΚΕΝΆ!!!

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Θέλω να σας ενημερώσω ότι την Τετάρτη 27 Μαρτίου στο Υπουργείο Παιδείας θα συνεδριάσουμε στο ΚΥΣΠΕ με τα παρακάτω θέματα εκ των οποίων κυρίαρχο είναι αυτό που ξεκινήσαμε από τη χθεσινή συνεδρίαση δηλαδή των μεταθέσεων Γενικής και Ειδικής Αγωγής.

  1. «Εξέταση αμφισβητούμενων αιτήσεων μετάθεσης εκπαιδευτικών Π.Ε. από περιοχή σε περιοχή και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
  2. «Επικύρωση πινάκων των μεταθέσεων εκπαιδευτικών Π.Ε. σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2019-2020»
  3. «Επικύρωση πινάκων κενών οργανικών θέσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των δομών Ειδικής Αγωγής και γενικής Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2019-2020»
  4. «Εξέταση αιτήσεων εκπαιδευτικών, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης»
  5. «Εξέταση αιτήσεων παραίτησης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και λήψη απόφασης για διαμόρφωση σχετικής πρότασης.

ΠΑΜΕ Εκπκων: Υπουργική Απόφαση για την Προσχολική Αγωγή

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ

ΤΗΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ!

Τέλος Φλεβάρη του 2019, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τους 114 νέους δήμους, στους οποίους από τη σχολική χρονιά 2019-20 θα ισχύει η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, δηλαδή η ένταξη των προνηπίων στα Νηπιαγωγεία. Συνολικά 27 Δήμοι, μέσα στους οποίους και οι μεγάλοι Δήμοι (π.χ. Αθηναίων, Θεσσαλονίκης, Ηράκλειο), μένουν και φέτος εκτός!

Από τις πρώτες γραμμές της απόφασης καταλαβαίνουμε ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να δώσει ούτε ένα ευρώ, αφού για την υλοποίηση αυτού του μέτρου καθώς η ίδια λέει «δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού»!

Φαίνεται καθαρά ότι η κυβέρνηση δεν έχει σκοπό να χρηματοδοτήσει την Προσχολική Αγωγή, ώστε να γίνει η αναγκαία υποδομή. Και το ερώτημα είναι πού θα στεγαστούν αυτά τα 16.000 επιπλέον παιδιά, που αναμένονται να έρθουν στο Νηπιαγωγείο στους δήμους αυτούς, με δεδομένο ότι δεν κατασκευάστηκαν νέα Νηπιαγωγεία; Τι θα γίνει με την απαράδεκτη, πολλές φορές ακόμα και επικίνδυνη κτηριακή υποδομή, που υπάρχει ήδη στα Νηπιαγωγεία;

ΠΑΜΕ Εκπκών: άδεια ανατροφής των 3,5 μηνών

Ακόμα και αυτή η κουτσουρεμένη άδεια ανατροφής των 3,5 μηνών, που κατακτήθηκε με τους αγώνες μας, θα δοθεί φέτος σε ελάχιστες αναπληρώτριες, αφού μπαίνει νέα προϋπόθεση να μην έχουν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου ούτε μία μέρα!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Είναι πραγματικά πρωτοφανές, αυτό που ζουν αυτές τις μέρες μητέρες αναπληρώτριες συναδέλφισσες! Άλλες ανακαλούνται στη δουλειά αμέσως μόλις ξεκίνησε η άδεια ανατροφής και για άλλες δε θα ξεκινήσει ποτέ η άδεια αυτή! Κι όλα αυτά γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει την απάτη επιστήμη!

Στην ουσία η κυβέρνηση λέει στις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς ότι για να πάρουν την άδεια ανατροφής δεν πρέπει να έχουν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου, του μόνο που δικαιούνταν δηλαδή πριν θεσμοθετηθεί η κουτσουρεμένη άδεια ανατροφής 3,5 μηνών και έλθει η εγκύκλιος που καθορίζει την 4η Μάρτη ως μέρα έναρξης εφαρμογής της!

Θυμίζουμε ότι το άρθρο 26 του νόμου 4599/2019 λέει ότι η άδεια ανατροφής πρέπει να δίνεται μέσα στα πλαίσια της ίδιας σύμβασης, πράγμα που από τότε λέγαμε ότι θα περιόριζε το εύρος της χρήσης της. Ε, ούτε και αυτό εφαρμόζεται! Γιατί, ενώ η εγκύκλιος εφαρμογής του νόμου διευκρινίζει ότι κάθε αναπληρώτρια θα πάρει όση άδεια ανατροφής μένει μετά τις 4/3, που σημαίνει έτσι κι αλλιώς ότι χάνεται το μέρος της άδειας ανατροφής που μεσολαβεί από το τέλος της άδειας λοχείας ως τις 4/3 (!), τώρα οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τους διευκρινίζουν ότι αυτό θα γίνει με την προϋπόθεση ότι δεν έχουν κάνει χρήση του δικαιώματός τους για μειωμένο ωράριο! Δηλαδή για να πάρει μια αναπληρώτρια την υπόλοιπη άδεια ανατροφής μετά τις 4/3 πρέπει να μην έχει χρησιμοποιήσει ούτε μια μέρα το μειωμένο ωράριο, δηλαδή να μην έχει κάνει χρήση την μόνης δυνατότητας που είχε πριν την τελευταία ρύθμιση! Έλεος! Το αποτέλεσμα είναι ότι για φέτος θα κάνουν χρήση της άδειας ανατροφής μόνο όσες αναπληρώτριες ολοκληρώνουν την άδεια λοχείας από τις 4/3 και για όσο μένει ως τις 21/6, δηλαδή και κείνες θα πάρουν λιγότερο από 3,5 μήνες!

Σχετικά με τον ορισμό δικαστικών αντιπροσώπων για την πραγματοποίηση των εκλογών των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την ανάδειξη αντιπροσώπων στην 88η Γ.Σ. του κλάδου

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι από τη δημοσίευση του Ν. 4446/2016 (ΦΕΚ Α΄240/22-12-2016 άρ.52) ως δικαστικοί αντιπρόσωποι, που διενεργούν εκλογές στις Α΄ βάθμιες, Β΄ βάθμιες και Γ΄ βάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις δεν ορίζονται πλέον δικαστές από το αρμόδιο δικαστήριο – πρωτοδικείο αλλά δικηγόροι, από τον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο της έδρας της συνδικαλιστικής οργάνωσης.

                Συνεπώς, για τις εκλογές που πρόκειται να λάβουν χώρα εντός του 2019 για την ανάδειξη αντιπροσώπων για την 88η Γ.Σ. του κλάδου, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να  διεξάγουν τις αρχαιρεσίες τους, θα υποβάλλουν αίτηση για ορισμό δικαστικών  αντιπροσώπων (δικηγόρων) στον Δικηγορικό Σύλλογο της έΈδρας του Συλλόγου.

ΔΟΕ:Εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης από το σχολικό έτος 2019 – 2020

Με το άρθρο 33 του νόμου 4521/2018 θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων α΄ και β΄ ηλικίας αποκλειστικά στο Νηπιαγωγείο, σταδιακά εντός τριετίας. Αυτό υπήρξε κατά ένα μεγάλο μέρος υλοποίηση των δεσμεύσεων  που είχε αναλάβει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προς το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έπειτα από μια μεγάλη σειρά κινητοποιήσεων, εκδηλώσεων και ημερίδων, κοινοποίηση των θέσεων του κλάδου στα πολιτικά κόμματα, επιστολές και συναντήσεις σε όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής και Δημοτικής Εκπαίδευσης, εξασφάλιση της στήριξης των θέσεών μας από τις ευρωπαϊκές και διεθνείς εκπαιδευτικές οργανώσεις, δημοσιοποίηση των αιτημάτων μας με δημοσιεύσεις και συνεντεύξεις στα μέσα ενημέρωσης.

antistasi.jpg