ΔΟΕ: Διορισμός των 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή

Κυρία Υπουργέ,

κυρία Υφυπουργέ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει αναδείξει σε κάθε ευκαιρία και σε όλους τους τόνους τη θέση του για την άμεση πραγματοποίηση των χιλιάδων διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (για την αναγκαιότητα των οποίων, απόδειξη αποτελεί και ο εξαιρετικά μεγάλος αριθμός των αναπληρωτών των οποίων η πρόσληψη επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο – κάτι που αναδείχθηκε και στο κείμενο της αναφοράς της Δ.Ο.Ε. στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου).

ΔΗΣΥ: Να επανεξετασθεί άμεσα το καθεστώς των κατά προτεραιότητα αποσπάσεων εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ

Το 2011 έγινε μια μεγάλη τομή στην πραγματοποίηση των αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, αφού για πρώτη φορά μοριοδοτήθηκαν, γίνονται πλέον με μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια, αναρτώνται στο διαδίκτυο και υπάρχει δυνατότητα ένστασης. Αποτελεί, δε, αυτό μια μεγάλη κατάκτηση του κλάδου.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Εκπαιδευτικών ΠΕ συνέβαλε καθοριστικά σε αυτή την εξέλιξη, αφού αυτή ήταν για χρόνια η θέση της που την πάλεψε με όλες της τις δυνάμεις κι επιτέλους έγινε πράξη το 2011, παρά τις αντιρρήσεις παρατάξεων που ήθελαν να διατηρηθεί το παλιό καθεστώς για «ευνόητους» λόγους. Δόθηκε, έτσι, τέλος σε μια απαράδεκτη κατάσταση αδιαφάνειας, πελατειακής λογικής και παραγοντισμού, πολιτικού και συνδικαλιστικού.

Τη μεγάλη αυτή κατάκτηση τείνει να την ακυρώσει, τα τελευταία χρόνια, το καθεστώς των κατά προτεραιότητα αποσπάσεων που καλύπτουν μεγάλο ποσοστό των θέσεων κι έτσι δεν μπορούν να αποσπαστούν συνάδελφοι με σοβαρά οικογενειακά προβλήματα και προβλήματα υγείας.

                    Σήμερα αποσπώνται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, σε υπηρεσίες του στενού δημόσιου τομέα κατά προτεραιότητα και σε περίπτωση έλλειψης υπηρεσιακών αναγκών σε υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα, στην περιοχή που υπηρετεί ο σύζυγός τους, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, όσοι/όσες:

ΠΑΜΕ ΕΚΠ/ΚΩΝ: Έπιασαν το «τζόκερ» της γελοιότητας…

Αστυνομικοί μπαίνουν σε αίθουσες κινηματογράφου και αναζητούν ανηλίκους ύστερα από καταγγελίες πως παρακολουθούν την «ακατάλληλη» για την ηλικία τους ταινία «Τζόκερ». Σύμφωνα μάλιστα με την υπουργό Πολιτισμού, οι καταγγελίες για το ...έγκλημα των παιδιών έγιναν μέσω ανταγωνίστριας εταιρείας διανομής. Η γελοιότητα που προκαλεί και μόνο η προσπάθεια να κάνεις εικόνα όσα διαδραματίστηκαν σε κινηματογράφους της Αθήνας δεν μπορεί να κρύψει τον κίνδυνο από τέτοιου είδους, ασφαλώς καταδικαστέες, ενέργειες. Ανάμεσα σε άλλα ξεχωρίζουμε ορισμένες αντιδράσεις:

ΠΑΜΕ ΕΚΠ/ΚΩΝ: Συρία: Εννιά χρόνια μετά

Εννιά χρόνια συμπληρώνονται από την έναρξη του πολέμου στη Συρία, που έχει προκαλέσει χιλιάδες νεκρούς, ακόμα περισσότερους σακατεμένους, ανεκτίμητες καταστροφές και το μεγαλύτερο προσφυγικό κύμα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

Στον καταιγισμό των σημερινών εξελίξεων και των ανταγωνισμών για την «επόμενη μέρα», κανείς δεν πρέπει να ξεχνάει ότι το φιτίλι του πολέμου στη Συρία άναψε το 2011 με τη λεγόμενη «Αραβική Ανοιξη», που υποδαύλισαν ΗΠΑ και ΕΕ σε χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, προωθώντας ένα συνολικότερο σχέδιο υπονόμευσης κυβερνήσεων και καθεστώτων της περιοχής για να διασφαλίσουν τα δικά τους συμφέροντα και να περιορίσουν την επιρροή των ανταγωνιστών τους, κυρίως της Ρωσίας και της Κίνας.

ΠΑΜΕ ΕΚΠ/ΚΩΝ: ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΡΙΤΗ 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΣ ΤΣΑΚΙΖΕΙ ΟΤΙ ΑΦΗΣΕ ΟΡΘΙΟ Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ!

ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΥΠΑ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΕΣ

Ο “αναπτυξιακός” νόμος που έφερε η κυβέρνηση, δίνει γη και ύδωρ στους «επενδυτές» με παράλληλο τσάκισμα στα εναπομείναντα εργατικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Είναι φανερή πλέον η επιχείρηση   να μπει στο γύψο το συνδικαλιστικό κίνημα, η συλλογική οργάνωση και διεκδίκηση των εργαζομένων.

Μετά από 10 χρόνια κρίσης και τριών μνημονίων που σαν οδοστρωτήρας πέρασαν πάνω από τις ζωές μας και μας ανάγκασαν να πληρώσουμε την κρίση τους, έρχονται τώρα να μας χρεώσουν εκ’ νέου την ανάπτυξή τους.

ΠΑΜΕ Εκπκων:Για Μαζικούς Μόνιμους Διορισμούς τώρα και Δικαιώματα των Συμβασιούχων – Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών

Για Μαζικούς Μόνιμους Διορισμούς τώρα και Δικαιώματα των Συμβασιούχων – Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών

Η γενίκευση της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση (κοντεύουν στο 20% οι ελαστικά εργαζόμενοι) έχει επιπτώσεις πρώτα απ΄ όλα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, με τα χιλιάδες κενά και τις χαμένες διδακτικές ώρες, με την εναλλαγή, κάθε χρόνο, εκπαιδευτικών στο ευαίσθητο κομμάτι της Ειδικής Αγωγής, με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, ακόμα και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ως και τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Αυτή η κατάσταση πρέπει να σταματήσει, δεν πάει άλλο!

Η πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, της Ε.Ε., οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και οι επιθυμίες του ΣΕΒ, που θεωρούν τη μόρφωση και τους εργαζόμενους κόστος, τσακίζει τη ζωή μας και τα δικαιώματά μας στη μόρφωση και τη δουλειά. Τέρμα πια στην κοροϊδία όλων των κυβερνήσεων και των κομμάτων που στηρίζουν αυτήν την πολιτική!

Οι αναπληρωτές συνάδελφοί μας δεν είναι εκπαιδευτικοί δεύτερης κατηγορίας. Είναι νέοι άνθρωποι και νέοι επιστήμονες παιδαγωγοί, που θέλουν να εργαστούν και να συνδεθούν με τους μαθητές τους, να κάνουν φίλους και οικογένεια, να είναι με τους/τις συντρόφους και τα παιδιά τους και γι’ αυτό δεν μπορεί να ζουν στην ομηρία, να εναλλάσσονται μεταξύ ανεργίας και ελαστικής εργασίας και να περιφέρονται συνεχώς από τον Έβρο ως την Κρήτη. Είναι το μέλλον της εκπαίδευσης και πρέπει να μονιμοποιηθούν επιτέλους για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία!

ΠΑΜΕ Εκπκων:Για τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Για τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Το σημερινό σχολείο που υπηρετεί τους στόχους της αγοράς, ανεξάρτητα πώς ονομάζεται και ποια μορφή έχει, στηρίζεται και στηρίζει την ελαστική εργασία και τσακίζει τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα.

Στην πολιτική της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων αποτυπώνονται οι κατευθύνσεις της ΕΕ, του ΟΟΣΑ που αντιμετωπίζουν την παιδεία, την υγεία ως εμπόρευμα και όχι ως κοινωνικά αγαθά. Που θέλουν οι τομείς αυτοί να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με όσο το δυνατόν λιγότερες δαπάνες για το κράτος.

Στο σχολείο αυτό ο δάσκαλος, από επιστήμονας και εκπαιδευτικός, μετατρέπεται «σε πολυεργαλείο», που τα κάνει όλα και συμφέρει και που θα πρέπει να αξιολογείται και γι’ αυτό.

Σήμερα που η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν φτάσει σε πρωτοφανή επίπεδα και η ανθρώπινη γνώση κατακτά νέα πεδία, διεκδικούμε ένα σχολείο που να ανοίγει τους ορίζοντες των μαθητών μας και να βοηθάει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητά τους. Ένα σχολείο που θα τους βοηθά να οργανώνουν τη σκέψη και τη ζωή τους, τη συλλογική δραστηριότητα τους μέσα και έξω από το σχολείο, σύμφωνα με τις ανάγκες της ηλικίας τους. Που θα καλλιεργεί, θα δίνει ώθηση στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, στην πρωτοβουλία και την εφευρετικότητά τους. Υπό αυτό το πρίσμα κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο!

Με βάση τα παραπάνω:Με την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να συνεδριάσουν, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους,  δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής),  ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Π. Ε. την πλήρη κάλυψή τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών. Διεκδικούμε εδώ και τώρα:

ΠΑΜΕ Εκπκων: Για την αντιπυρική, αντισεισμική και αντιπλημμυρική θωράκιση και προστασία των σχολείων μας

Για την αντιπυρική, αντισεισμική και αντιπλημμυρική θωράκιση και προστασία των σχολείων μας

Μετά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι, τις πλημμύρες πέρσι στη Μάνδρα Αττικής, τον σεισμό στη Ζάκυνθο και αλλού, επιμένουμε με επιτακτικό τρόπο ότι τα σχολεία, μια σειρά χώροι μαζικής συνάθροισης και άθλησης της νεολαίας, όπως και άλλες δημόσιες υποδομές (νοσοκομεία, πολιτιστικά μνημεία κοκ.) δεν έχουν ελεγχθεί ποτέ ολοκληρωμένα από τον Οργανισμό Σχολικών Κτηρίων (ΟΣΚ – νυν ΚΤΥΠ ΑΕ), παρά μόνο κατά περίπτωση και εποπτικά.

Επίσης, η ευθύνη για τα σχέδια πολιτικής προστασίας των σχολείων, παρά τα αιτήματα του μαζικού κινήματος, έχουν μετακυλιστεί στην αποκλειστική ευθύνη των εκπαιδευτικών (έχουμε ακόμα και διώξεις διευθυντών και προϊσταμένων σχολείων!), χωρίς ποτέ να γίνει μια επιστημονική προσαρμογή στα δεδομένα από φορείς όπως ο Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ). Καμία σύνδεση, στην πράξη, δεν έχει γίνει και με την ένταξη των σχεδίων αυτών στον ευρύτερο σχεδιασμό της πολιτικής προστασίας. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση προχώρησε στη θεσμοθέτηση της 2χρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής προωθώντας μέσω των Δήμων και της ΚΤΥΠ τοποθέτηση προκάτ αιθουσών στις υπάρχουσες (πολλές φορές αρκετά μικρές) αυλές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων!

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και το Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε τεράστια υποβάθμιση των Παιδαγωγικών Σπουδών ξεκινώντας από το ΠΤΔΕ Πάτρας!

Στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, που δόθηκε στη δημοσιότητα και προωθεί τις γνωστές αντιεκπαιδευτικές αλλαγές στη Γ΄ Λυκείου, με την καθιέρωση ενός Λυκείου – εξεταστικού κέντρου, συμπεριλαμβάνονται και οι γενικευμένες συγχωνεύσεις, καταργήσεις και μετονομασίες σχολών. Οι αλλαγές αυτές καμία σχέση δεν έχουν με τις μορφωτικές ανάγκες και τα δικαιώματα των φοιτητών, με την ανάπτυξη των επιστήμων προς όφελος των λαϊκών αναγκών. Το αντίθετο! Μέσα από τις αλλαγές αυτές επιχειρείται η μεγαλύτερη πρόσδεση των Πανεπιστημίων με τις ανάγκες της «αγοράς», η υποβάθμιση των σπουδών και η πολιτική των αντιλαϊκών περικοπών προς όφελος του κεφαλαίου.

Κραυγαλέα είναι η περίπτωση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πάτρας. Το ΠΤΔΕ ουσιαστικά συγχωνεύεται μετο Τμήμα Κοινωνική Εργασίας του ΤΕΙ Πάτρας. Το «νέο» τμήμα μετονομάζεται σε Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι επικίνδυνη και βαθιά αντιεπιστημονική. Δημιουργείται ένα τμήμα αχταρμάς. Ανοίγει ο δρόμος για την απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας ακόμα και από τις Παιδαγωγικές Σχολές. Μπλέκονται δύο διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα σε ένα πρόγραμμα σπουδών πράγμα που θα οδηγήσει με μαθηματική βεβαιότητα στην υποβάθμισης και των δύο αντικειμένων. Δεν έχει καμία σχέση το επιστημονικό αντικείμενο του δασκάλου της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αυτό του κοινωνικού λειτουργού. Ο κάθε επιστήμονας επιτελεί συγκεκριμένο και καθορισμένο ρόλο μέσα στο σχολείο. Φαίνεται πως η κυβέρνηση, και με την βούλα του νέου Τμήματος, επιδιώκει να διαμορφώσει εργαζόμενους που θα λειτουργούν ως «πολυεργαλεία» και θα εναλλάσσονται σε διαφορετικές θέσεις εργασίας. Ο δάσκαλος να είναι και λίγο κοινωνικός λειτουργός και το αντίστροφο! Η εξέλιξη αυτή, αν τελικά υλοποιηθεί, ανοίγει το δρόμο για την πλήρη υποβάθμιση της Παιδαγωγικής Επιστήμης, των δικαιωμάτων των φοιτητών και των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Τμημάτων αλλά και όλων των εργαζόμενων στα σχολεία. Αντίστοιχα, υποβαθμίζεται και ο ρόλος των κοινωνικών λειτουργών, που είναι απαραίτητοι σε όλα τα σχολεία μιας και επιτελούν κρίσιμο ρόλο στη συνολική εκπαιδευτική διαδικασία, ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.

ΠΑΜΕ Εκπκων: Ορισμένες πλευρές για τη λεγόμενη «περιγραφική αξιολόγηση»

Είναι σε εξέλιξη αυτό το διάστημα οι επιμορφώσεις Προϊσταμένων και Διευθυντών από τα ΠΕΚΕΣ για την προετοιμασία της εφαρμογής “Περιγραφική Αξιολόγηση στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση”. Οι στόχοι αυτής, όπως αναφέρονται στον Οδηγό, είναι “η ολόπλευρη ανάπτυξη, η εξατομικευμένη και αναλυτική ανατροφοδότηση, η συνεργατική και κοινωνική μάθηση, η διαφοροποίηση και εξατομίκευση της διδασκαλίας και η ουσιαστική ισότητα ευκαιριών».

Θα θέλαμε να θέσουμε προς τους συναδέλφους ορισμένα ζητήματα για συζήτηση και προβληματισμό:

vasta.jpg